More selected projects

 

Animacje dla ZPAS Group S.A.

 

Sztuka sprzedaży opiera się na filozofii, że cały czas coś sprzedajemy, nawet jeśli się nam wydaje, że tego nie robimy. Podczas rozmowy o pracę sprzedajemy wizerunek siebie, jako wartościowego pracownika. Negocjujemy umowę o wynajem mieszkania. Prowadzimy dyskusję ze współpracownikiem. Flirtujemy. Pertraktujemy z bliskimi nad podziałem domowych obowiązków. Wszystko to jest swego rodzaju sprzedażą - dawaniem czegoś w oczekiwaniu, że otrzymamy coś innego w zamian. A w procesie sprzedaży kluczowa jest ciekawa, zapadająca w pamięć narracja o produkcie.

ZPAS Group S.A. potrzebowali dobrej historii, by sprzedawać lepiej swoje produkty. Opowieść o produktach miała być animowana, a ja otrzymałem zadanie, by nie tylko zrealizować filmy promocyjne od strony technicznej, ale także wziąć udział w tworzeniu scenariusza.

Jak już wielokrotnie pisałem na moim blogu - najważniejszy dla mnie jest końcowy użytkownik projektu, który tworzę. To on będzie z nim pracował i to jemu ma on służyć. Animacje miały zastąpić archaiczne prezentacje PowerPoint i być główną pomocą dla handlowców w demonstracji produktów podczas spotkań z klientami. Każdy kto kiedykolwiek zaznał jak to jest coś sprzedawać wie, że konsument “kupuje oczami”. Oczywiście to co mówimy jest bardzo ważne. Ale aż 80% ludzi jest wzrokowcami i jeśli nie pokażemy im czegoś, co potrafi zadziałać na wyobraźnię i na dłużej utknąć w pamięci, jesteśmy skazani na porażkę. Klienta trzeba oczarować; a ile magii jest w prezentacjach PowerPoint? No właśnie.

Podczas opracowywania scenariusza ściśle współpracowałem z handlowcami i miałem natychmiastowy feedback, jeśli chodzi o moje pomysły. Od razu zadawaliśmy sobie pytanie: czy to zadziała? Czy to zrobi wrażenie? Czy w ten sposób rzeczywiście pokażemy najważniejsze cechy produktu? Taki tryb pracy doprowadził nas do ostatecznego sukcesu. Obie prezentacje są dokładnie tym, czego oczekiwali pracownicy działu handlowego mojego Klienta, a mianowicie kawałkiem bardzo dobrej historii o produktach, które mieli sprzedać. To miała być przynęta, wabiąca potencjalnych kupców na targach, bądź podczas codziennej prezentacji u klientów.

Szafa energetyczna SZE3 oraz DataBox to wyjątkowe produkty, których wszechstronność i maksymalną użyteczność miały prezentować stworzone przez nas animacje. Jeśli myślisz, drogi czytelniku, że opracowanie filmiku na kilka minut to bułka z masłem, to najwyraźniej nigdy tego jeszcze nie robiłeś. Każda animacja to były dwa-trzy miesiące wytężonej pracy i intensywnych spotkań na każdym etapie projektu, a także dobierania odpowiedniej muzyki, kolorystyki, sposobów ujęcia oraz selekcji materiałów. A przede wszystkim nie mogliśmy zgubić z oczu naszego celu - stworzenia atrakcyjnej historii, która pozwoli klientowi przenieść się do fantastycznego świata najnowocześniejszych technologii.

Efekt mojej współpracy z działami sprzedaży i marketingu Klienta można obejrzeć poniżej. Te projekty pokazały mi nieco inny świat niż ten, który znam z projektowania obudów i wzornictwa przemysłowego. Wiele dowiedziałem się o sprzedaży i zrozumiałem, jak ważne są historie, które dobrze zapadają w pamięć i są pożywką dla naszej wyobraźni.

 

Szybki kontakt!
+
Wyślij!
Top